Juhu, så kom dagen endelig! ;D Hvor vi for alvor kunne begynde at sætte billede på, hvad de næste mange måneder blir brugt på (her snakker jeg ikke om 24/7, men bare en hel del tid - faktisk læste jeg et eller andet sted i dag i nogle papire at vi kommer til at bruge 190 dage på skole om året ud af de 365 dage vi har i alt om året. Det er en hel del tid faktisk) Og så er det jo den grundliggende ting for os udvekslingsstudenter, det er jo trods alt 'et skoleår i udlandet' (; Den organisation jeg er forbundet til forventer at jeg vil ligge på et middelniveau i løbet af de ti måneder jeg bor herovre. Anyway, nu til det I alle har ventet på: 'En engelsk skoledag - hvordan mon den ser ud?'
På min skole, som forresten specialisere sig i 'Performing arts' det vil sige at fag som Art, Music, Drama og Media. Vi skal alle sammen møde kl. 8:30 hver dag, først for de her 20 minutters 'Registration' hvor vi er sammen med vores Tutorgruppe og lærer, eller tutor må det jo så være. En tutors job er at være der for det antal elever han/hun har, hvis eleven har brug for hjælp med noget - det kan være personlige problemer, eller skolerelaterede. Ham jeg har er nu meget sjov og flink - alle lærerne er generalt meget flinke. Vi lavede dog ikke det store i de to timer vi havde ham idag (om mandagen skal vi have det her 'Registration' /Tutorial' i to timer.) Jo altså vi fik en masse papire med eksamans information, dresscode, bank konto-information og en masse andet grej. Og så fik vi endelig vores kære skema! En hel del af de andre elever har mange fritimer hvor de egentlig skal blive på skolen, men dem har jeg kun 3 af sådan i streg. Ellers er hele ugen fyldt godt ud med timer helt til klokken 3 hver dag, hvilket er en smule længere end jeg er vant til.
Så i dag efter de to 'tutorial' timer havde jeg tre timers English Literature med Betty faktisk, da vi begge havde valgt det. Vi var ikke mange elever, men det var faktisk kun godt - ikke så meget støj og snak. Vi arbejdede med digte, gruppearbejde. Digte har jeg dog aldrig været super god til, specielt ikke når de indholder millioner af metafore og en hel del billedsprog, som de her gjorde.. men med lidt hjælp fra google og Bettys kloge historie-hjerne klaret vi det. Udover de her indpakket digte, var det sværeste at forstå læreren (når han bruger engelske fagord) og derefter selv at skulle formulere sig forståeligt i forhold til de her digte.
Men faktisk var der en del snak i forhold til hvad jeg havde forestillet mig, altså i løbet af de timer jeg oplevet i dag - man skal dog kalde lærerne ved efternavn og så med mr. eller ms. foran. Selv lærerne gør det til hinanden.. Det er klart noget jeg lige skal vænne mig til! Men det gør ikke så meget.
(Wow, det var ikke mening jeg ville skrive så meget! Ups)
Der er omkring 1200/1400 elever på skolen, og 80% af eleverne, måske endda mere er iklædt uniformer!
Det skal Sixth form elever dog ikke, vi skal derimod altid have det her 'Identification card' rundt om halsen med et mindre pænt billede og navn (som i mig og bettys tilfælde er stavet forkert.)
Faktisk ville jeg ikke have noget imod at skulle bære uniform, ville være et fantastisk minde, man behøver ikke bruge 100 år på at finde det rigtige sæt tøj og man ville spare en hel del vask! En pointe Betty kom op med her for et par dage siden, som jeg nu måske lidt har stjålet.
(Okay der er faktisk mere, men det her opslag kan ikke indholde flere ord.. tror jeg laver en fortsættelse)
....To be continued!
No comments:
Post a Comment