mandag den 6. maj 2019

At have klare og unuanceret meninger


"Du får ikke en skudsikker og entydig mening om noget som helst fra mig, 
og du får ikke en stribe klokkeklare synspunkter om mennesker, om politik eller om livet 
i bite-size tweets herfra. Sådan fungerer jeg ikke. 

Hvis jeg har en helt klar og unuanceret mening om noget eller nogen, 
så fortæller det mig med det samme, at jeg nok ikke har forstået sagen eller vedkommende til bunds. 

At forstå noget til bunds vil efter min bedste overbevisning 
altid medføre et nuanceret udsyn med plads til tvivl og til samtale - 
og jeg undrer mig ofte over, at stort set alle de mennesker, 
der fylder medierne og vores feeds på de sociale medier, 
synes fuldstændig sikre i deres sag og synspunkter. 

Det er aldrig et godt tegn i min bog."


(Tæl til Tina - Tina Dickow, s. 119)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar